Welpen en Shanti’s

Welpen

Welpen: zaterdagmiddag van 13:00 uur – 15:00 uur
Op dit moment is er geen plek bij de welpen. Bij aanmelden komt uw kind op de wachtlijst.

De welpen vallen onder de welpen-speltak. Het zijn jongens van 7 t/m 11 jaar die onder leiding van volwassen stafleden spelletjes doen, sporten, creatief zijn en avonturen beleven.

Welpen spelen met het thema Jungle Boek (geschreven door Rudiyard Kipling) als rode draad. Het verhaal is vooral bekend van de tekenfilms van Walt Disney. Daarin verschijnen de overbekende jungle dieren zoals Baloe, Kaa, Hathi en Bagheera en het mensenkind Mowgli.

Bij de welpen kun je de leukste avonturen beleven! Tijdens onze bijeenkomsten doen we van alles: van creatief tot toneel en van sport en spel tot spoorzoeken. Hartstikke afwisselend dus!  En je leert ook nog een heleboel, met name dingen die je op school en thuis niet tegenkomt, zoals: doorzetten, samenwerken, knopen, kaart lezen en creatief denken.

Een bijeenkomst ziet er bij ons ongeveer zo uit:

• Na binnenkomst gaan we openen, zoals welpen dat altijd doen.
  • Daarna houden we een gezellige vertelkring.
  • Vervolgens legt de staf uit wat we gaan doen, dat is echt elke keer verschillend. Misschien een leuk spel waarbij je hard moet rennen, maar misschien wel een spannende speurtocht naar een schat of het maken van een mooi knutsel-kunstwerk. Wat we gaan doen blijft elke keer tot op het laatste moment een verrassing!!!
  • Na een gezellige middag gaan we weer sluiten. We nemen afscheid van elkaar door elkaar een goede jacht toe te wensen (we zijn immers de speltak welpen: jonge wolven) maar komen later zeker terug!

Lijkt je dit heel erg leuk of wil je wat meer weten? Neem dan even contact met ons op: welpen@scoutingtarcisius.nl.

Per september 2020 zijn de cobra’s opgeheven en overgegaan naar de welpen.

Shanti’s

De Shanti’s zijn een erg leuke hobby voor meisjes van 7 t/m 11 jaar. Wij draaien elke zaterdagochtend van 9:30 tot 11:30. Uw dochter mag 3 keer komen kijken geheel vrijblijvend. Daarna kan ze officieel lid worden.

Spelen en ontdekken met scouting Wereldwijd spelen maar liefst 24 miljoen jongens en meisjes wekelijks het spel van scouting in meer dan 100 landen.
Scouting, een leuke manier om je vrije tijd te besteden. Je leert ook nog een heleboel, en dan met name zaken die je op school en thuis niet tegen komt. Dingen zoals: doorzetten, samenwerken, knopen, kaart lezen en creatief denken. Dit is nou typisch scouting. Bij scouting is niemand buitengesloten, voor elke leeftijd is er binnen scouting een aparte speltak.

De groep bestaat uit alleen maar meisjes en wij dragen allemaal een groene blouse als uniform met een paarse das. Het leukste van de Shanti’s is natuurlijk, dat wij 2 X per jaar op weekend gaan en 1X op zomerkamp.

Meer informatie kunt u krijgen door contact op te nemen met: shantis@scoutingtarcisius.nl