Verkenners en Gidsen

Verkenners (jongens 11- 14 jaar)

Voor verkenners hoef je niet heel sterk, slim of snel te zijn: je moet lol kunnen maken, want dat is wat wij doen!

Sommige verkenners zijn al bever geweest en hebben daarna bij de welpen gezeten, anderen beginnen scouting pas met de verkenners, het kan allemaal. Bij de verkenners hebben we geen speciaal thema, maar doen we wèl alles wat met scouting te maken heeft. De activiteiten op de zaterdagmiddagen van 14:00 tot 16:30 zijn actief, sportief, creatief, educatief of een combinatie daarvan.

Bij de verkenners ben je een stuk zelfstandiger dan bij de jongere speltakken: je slaapt bijvoorbeeld tijdens de kampen in tenten en kookt dan zelf op houtvuur. Zoals voor iedere speltak is ook voor ons het zomerkamp het hoogtepunt, maar naast deze week kamperen zijn er ook elk seizoen diverse weekendkampen. Zo hebben we een introductieweekend, blokhutweekend, voorjaarsweekend en een vader-zoon-weekend.

Meer informatie kunt u krijgen door contact met ons op te nemen: verkenners@scoutingtarcisius.nl

Gidsen (meiden 11 – 15 jaar)

Ben jij op zoek naar een groep nieuwe vriendinnen en leuke uitdagingen? Dan zijn de scouts meiden vast wat voor jou. Een gezellige meidengroep, die iedere vrijdag tussen 19:00 en 21:00 bij elkaar komt.

Wij doen allerlei verschillende dingen zoals: Bouwwerken maken met hout en touw, Tochten lopen met kaart en kompas, theater, knutselen, leuke spelen in het bos en in het dorp en natuurlijk lekker kletsen.

Naast de vaste bijeenkomsten gaan we een paar keer per jaar een weekendje kamperen. En in de zomervakantie gaan we zelfs een hele week op zomerkamp. Als we gaan kamperen slaap je met een groepje van 5 a 6 gidsen in je zelf opgezette tent. Kook je samen je eten op houtvuur. En eet je aan je zelfgebouwde keukentafel. Tussendoor doen we leuke spelen en organiseren we te gekke uitjes.

Lijkt je dit leuk?
Mail ons dan even op: gidsen@scoutingtarcisius.nl en kom een een keertje kijken.