Pivo’s

De Pivo’s zijn jongeren van 18 t/m 21 jaar die elke week op vrijdagavond bijeen komen. Dat gebeurt van 21.30 uur tot 00.00 uur. De Pivo’s hebben geen speciaal thema, maar doen wèl alles wat met scouting te maken heeft: van sport en spel tot survival, en wat nog belangrijker is: ze doen het echt helemaal zelfstandig!

Zij maken zelf hun programma’s zonder begeleiding van andere volwassenen, ze doen dus alles zelf. Je kunt zo je scoutingtijd dus precies aanpassen aan de wensen van jou en je groep. Naast het feit dat het een uitdaging is om elke week je eigen programma te draaien, leer je je groepsgenoten op deze manier ook heel goed kennen en blijven de vriendschapsbanden die je daar aan overhoudt.

Wat het nog aantrekkelijker maakt zijn de zomerkampen, die je helemaal zelf organiseert. Je kunt dus ook zelf kiezen waar je heen gaat en hoe avontuurlijk of actief je het maakt. De wereld van scouting ligt zo dus helemaal voor je open.

Als je interessse hebt email ze dan: pivos@scoutingtarcisius.nl