Over ons

Naast de speltakken waar de kinderen wekelijks veel plezier beleven, is onze groep een vereniging. Zoals elke vereniging heeft ook de St. Tarcisius-groep van Scouting Rosmalen een bestuur.
Scouting Rosmalen heeft een stichtingsvorm. Dit betekent dat voor de vereniging een groepsbestuur en voor de stichting een stichtingsbestuur functioneert.

De stichting verzorgt en faciliteert de algemene zaken rondom de groep, denk aan contacten met de gemeente, het beheer van ons gebouw en alle daarvoor benodigde randzaken.

Het bestuur ondersteund de leiding en met alle zaken die nodig zijn om het spel van scouting goed te kunnen spelen. Deze is gekozen door de groepsraad (stafleden) en vormt het dagelijks bestuur van de groep. Bij deze werkzaamheden wordt het groepsbestuur ondersteund door:

• Het Plus-team: organiseert (een deel van) de groepsactiviteiten
  • Het MaGe-team: regelt het (onderhoud) van het materiaal en gebouwen
  • Het Web-team: verzorgt de website

Het bestuur is bereikbaar via bestuur@scoutingtarcisius.nl.